時々 toki-doki.se

Ikon

xxxHOLiC Kei – ep 4



Ett avsnitt kan inte innehålla allt, men denna vecka fick vi se exempel på
1. riktigt snygg scenkomposition,
2. aubergine-lol, och
3. det vanliga yaoi-betet.

Jag är nöjd.

Sammanfattning: På väg hem från skolan drömmer Watanuki en mardröm om att nästan bli surprise buttsecksad av ett stort ögon-monster. Doumeki kommer och räddar honom på en vit häst – bokstavligt talat. *Freud får ryggskott i sin grav*.
Yuuko gör entre och bjuder på lulz genom att sätta sig på Watanuki när han fortfarande ligger mitt i gatan. (Hennes hatt var stylish! Hon har alltid oslagbara outfits men den här fick modehoran inom mig att smälta. Jag är hennes största fan). I nästa scen hade Watanuki en mjukporrtidning i handen. Que?

De möter ‘drömhandlaren’ – en elefant som snackar Osaka-ben. Även känd som den skönaste karaktären i mannaminne. Han blir förtjust över Watanukis mjukporrtidning, varpå han gör ett byte över Doumekis pil mot ett par av hans ”drömballonger”. Han orz:ar ett tag över vilken kass deal det var, sen skapar han en skinande superballong och flyger iväg.

Samma kväll drömmer Watanuki en av ”ballongdrömmarna”. Där möts han av Doumekis farfar som frågar om Shizuka (lol Doumeki har ett tjejnamn lol) och visar ett foto på Doumeki som barn iklädd – du hörde mig – tjejkläder. Watanuki (och jag med) ba YESSS he was a trap!!

Några tankar: Jämfört med första säsongen har de inte förändrat nåt alls – vilket är en bra sak. Animationskvaliten är något förbättrad, men annars är allting sig likt. En sak som är värd att nämna dock: de har hittills lagt mycket mer vikt vid Doumekis och Watanukis relation denna säsong. Inte för att jag gnäller över det. Brudarna i den här serien är sjukt irriterande, förutom då Yuuko – som är min gudinna. I evighet, Amen <3

Filed under: Anime // Avslutade, xxxHOLiC Kei, , ,

3 Responses

  1. Lotta skriver:

    Lite Oot (har inte sett xxxHOLiC eftersom jag tröttnat på CLAMPanime efter trista Tsubasa – som jag inte ens orkade kolla klart på), men tänkte tipsa om en rätt okej mangablogg: Mangabibliotekarien @ http://mangabibliotekarien.blogg.se – Alltid kul att läsa mangarecensioner på svenska då och då.

  2. Lotta skriver:

    Glömde skriva att jag verkligen gillar din nya blogg! <3

  3. Lovi-chan skriver:

    Yay! Tack för tipset – ska länka omedelbums. Och vad kul att du hittade hit! Jag blir en glad neko av kommentarer! <3

    Ja Tsubasa droppade jag också faktiskt.
    Men Holic är sevärt! (iaf enligt mig)

Lämna en kommentar

spotlight

Här är det tänkt att extra intressanta fanart-konstnärer, cosplayare eller nyheter ska uppmärksammas!

följ lovichan @