時々 toki-doki.se

Ikon

D.Gray-man – ep 86

ラストダンスと行こうぜ

Fighten mellan Allen och Tyki fortsätter. Allen gör en powerup och hans innocence tar formen av ett svärd, känd i mangan som Taima no Ken.

Under tiden är Lavi fångad i Roads drömvärld där han ser illusioner och gamla minnesbilder av hur han och Bookman är påväg för att bli medlemmar i Black Order. Det avslöjas nu att ”Lavi” bara är hans senaste alias och att han tidigare gått under en mängd olika namn inför olika uppdrag. Han har tidigare kallats för Deek, men ifall det är hans riktiga namn finns det fortfarande horder av fangirls som debatterar.

Innan han blev exorcist var han ett as som bara brydde sig om att dokumentera historien, och det är en inkarnation av detta ”gamla jag” som han möter när de sitter i båten. Jag ska inte spoila för mycket men hans dubbeljag kommer spela en avgörande roll framöver. ( ̄ー ̄)

Nån annan som tycker det börjar kännas lite larvigt i praktiken att Allen så diplomatiskt är bästis med både människor och akumas? Som när han utmanade Tyki inför det här avsnittet. ”Förlåt men jag kanske råkar döda dig nu”. lolwut. Jag minns när han kändes annorlunda från andra shounenhjältar. Eller så handlar det helt enkelt om att han kändes coolare i mangan.

Grrghh jag har inte riktigt kommit över att mangan förtjänade en så mycket bättre adaption än den fick. Istället för en evighetsserie hade jag önskat mig ca 50 avsnitt med hela storyn fram till typ det som jag gissar kommer släppas nu framöver i typ volym 17.

Men men, det märks att de castat några av de bästa röstskådespelarna i hela Japan och animationen ser faktiskt bättre ut än de andra jumpserierna som går just nu, så jag har egentligen ingen rätt att klaga. Fillern verkar ha förbittrat mig bara (´□`。)

D.Gray-man 86 torrents:
raw | subs

Filed under: Anime // Avslutade, D.Gray-man,

Lämna en kommentar

spotlight

Här är det tänkt att extra intressanta fanart-konstnärer, cosplayare eller nyheter ska uppmärksammas!

följ lovichan @